ABC KUPOWANIA

          konsumentJak co roku uczniowie klas III uczestniczyli w klasowych spotkaniach z Powiatowym Rzecznikiem ds. Konsumentów – panią Ewą Barczuk- Kałat nt. prawa konsumenckiego. Uczniowie mieli możliwość dowiedzieć się na czym polega praca rzecznika, jakie prawa przysługują konsumentom, na co my jako klienci sklepów powinniśmy zwracać uwagę.
Większość nastolatków dokonuje samodzielnych zakupów do domu. Być może wielu z Was miało nieprzyjemne sytuacje podczas zakupów w sklepie, czy np. w Internecie. Jak nie dać się nabrać na reklamę, jak kupować bezpiecznie w Internecie, co zrobić kiedy kupimy zepsuty produkt, jak złożyć reklamację? Na te i wiele innych pytań odpowiada zamieszczony poniżej poradnik dla gimnazjalistów: „Kupuj z głową”, przygotowany w ramach kampanii edukacyjnej: „Moje konsumenckie ABC”
Bądźmy odpowiedzialnymi i świadomymi swoich praw konsumentami.
Zachęcam do lektury:)

                                                                                                                                             Pedagog szkolny

Poradnik dla gimnazjalistów – Kupuj z głową